cyklista v lese

Chcete žít zdravě? Jezděte na kole!

autor:

V České republice zažívá cyklistika ten správný boom. Chytlavý holandský trend s koly se pomalu a jistě dostává i do našich ulic a dávno už neplatí, že kolo patří pouze do lesa nebo na vrcholky hor. Kromě toho, že je jízda na kole pohodlným a rychlým způsobem, jak se dopravit do školy nebo zaměstnání, je potřeba poukázat na zdravotní hledisko. Jízdou na kole si vypěstujete vynikající fyzickou průpravu, posílíte svaly, zeštíhlíte tělo a pročistíte hlavu. Co ještě vám cyklistika nabízí?

Kolo pro každého

Jízda na kole je vhodná pro malé i velké, hubené i jedince trpící nadváhou. Srovnáte-li cyklistiku s během, najdete mnoho předností. Na kole totiž nezatěžujete klouby a pohybový aparát, můžete vyrazit kdykoliv a nepotřebujete žádnou sportovní výbavu, kromě jízdního kola. Než šlápnete do pedálů, měli byste si udělat bilanci svého zdravotního stavu a četnosti pohybových aktivit. Pokud jste zdraví, bez omezení a alespoň občas sportujete, můžete vyrazit prakticky kdykoliv. Jestliže vás ale trápí nějaké zdravotní problémy, poraďte se o bezpečnosti nejprve se svým lékařem.

Jízda na kole nabízí i další výhody – skvěle se odreagujete a uvolníte od běžných starostí, užijete si sportovní odpoledne s celou rodinou, anebo jak již bylo zmíněno, ušetříte spoustu peněz za levnější dopravu. Jízda na kole vyžaduje pouze jednu investici a to je nákup jízdního kola. To si ale můžete pořídit i v bazaru nebo výprodeji a tak se nemusíte obávat prázdné peněženky. Jezdit můžete kdekoliv, kdykoliv, nepotřebujete žádné sportovní oblečení. Pro dokonalou bezpečnost by vám neměla chybět kvalitní helma na hlavu.

Aktivní odpočinek

Chcete-li pročistit hlavu, jeví se cyklistika jako ideální. Má pozitivní vliv na duševní i fyzické zdraví člověka v neposlední řadě hubnutí. Dodržujte obecné zásady, díky nimž své tukové zásoby výrazně ztenčíte. Jezděte na kole alespoň 3 krát týdně více než 45 minut. Pro spalování se držte v aerobním režimu, to znamená, že když se zadýcháte, ještě zvládnete mluvit bez větších potíží. Dámy jistě ocení vyjížďku s kamarádkou do přírody nebo s partnerem do lesa na piknik. Projížďku si můžete užít i se svými čtyřnohými miláčky – větší plemeno může běhat vedle kola, menší psi ocení praktický košík na řídítka nebo nosič na zadním kole.

Ostatně jako každý sport, má i cyklistka jisté mínusy. Na kole hrozí nebezpečí úrazu při ošklivém pádu či nepozornosti za frekventovaného provozu. Vhodné je kombinovat cyklistiku s jinými sportovními aktivitami v případě, že chcete zhubnout. Na kole totiž posilujete především spodní polovinu těla a namáháte krční páteř. Proto aktivní pohyb na kole skvěle doplní například plavání nebo pravidelné masáže.

Ani nevýhody ale neodrazují milovníky kola od častých projížděk a sportovních sjezdů. Během sportovního výkonu, a na kole to platí dvojnásob, se uvolňují z těla endorfiny, takzvané hormony štěstí. Ty způsobují dobrou náladu, příjemný pocit a čistou mysl bez stresu. Ve světě se hovoří o cyklistice jako o dokonalém nástroji pro manažery, kteří si po náročném pracovním týdnu skvěle odpočinou právě fyzickou aktivitou. Chcete poznat opravdové kouzlo cyklistiky? Pokořte kopec nebo blízkou horu a na jejím vrcholu ucítíte, co je to skutečně čistá mysl a vítězství nad sama sebou.