Kolo Lapierre Xelius SL

Lapierre odhalil nové silniční modely pro rok 2016

autor:

Francouzská společnost Lapierre nedávno odhalila svá nová silniční kola pro rok 2016 ve francouzském městě Georges Du Tarn. Tato firma produkuje jízdní kola již od roku 1946, takže má určitě co nabídnout. Velkou kapitolou této společnosti je také spolupráce s velmi známým týmem FDJ.

Tento francouzský tým má taktéž zajímavou historii. V loňském roce získal 28 vítězství. Můžeme jmenovat tři etapová vítězství a cenu nejlepšího sprintera na slavném Giru d’Italia. FDJ se může pyšnit také cenou za nejlepšího mladého jezdce, který byl zároveň třetí celkově na Tour de France. Také nesmíme zapomenout na dvě etapová vítězství na Vueltě.

Partnerství Lapierre a FDJ zdaleka nespočívá pouze v dodávkách kol a materiálu. Jezdci z FDJ velmi často “mluví” do vývoje kol Lapierre a mají tu čest nejnovější kousky této značky testovat. Pro rok 2016 Lapierre vylepšil své modely Aircode a Xelius. Zjednodušilo se také pojmenování jednotlivých modelů v závislosti na sadě, kterou je dané kolo vybaveno.

Nový Aircode nese označení Aircode SL a Lapierre tvrdí, že se mu povedlo snížit váhu tohoto už tak velmi lehkého aerodynamického stroje. Ve velikosti M se mu podařilo snížit hmotnost rámu o 90g a hmotnost vidlice o 20g. I když je celé kolo lehčí, nemělo by ztratit nic na své tuhosti.

Podobně jako Merida Reacto i Aircode SL disponuje profilem trubek s označením „Kamm tail“. Tento typ rámových trubek má lepší aerodynamiku a lépe se chová při postranním větru.

Xelius SL je zcela nový rám pro rok 2016 vyvinutý především pro kopcovité trasy. Ti pozornější z vás si mohli všimnout, že na tomto kole již Alexandre Geniez letos absolvoval Giro d’Italia. S udávanou hmotností 850 g (velikost M) sice tento rám není tak lehký jako Trek Emonda SLR nebo Merida Scultura 9000, ale i tak je na špici.

Největším tahákem tohoto kola je právě jeho rám. Horní trubka je co nejlehčí, aby největší množství materiálu bylo v dolní části rámu. Sníží se tak těžiště celého kola a to je pak lépe ovladatelné v zatáčkách nebo při jízdě ze sedla. Těžiště je níže také díky umístění baterie Shimano Di2 do dolní části rámu.

Nová kola od Lapierre vypadají velice pěkně. Zatím bohužel neznáme jejich cenu a nevíme ani, kdy se objeví v České republice.