kolo BMC Roadmachine

BMC Roadmachine – elegantní závodník na dlouhé cesty i mimo ně

autor:

Nový model kategorie endurance vyplňuje mezeru mezi koly Teammachine a Grandfondo. Bere výhody obou modelů a spojuje v jeden celek, takže disponuje lehkou konstrukcí a dostatečným komfortem na dlouhé vzdálenosti. Rozvíjí fylozofii BMC, kde jsou všechny kabely vedeny uvnitř konstrukce a kolo má tak čistý, ničím nerušený design. Jeho hlavní doménou jsou silnice, ale zvládne i nezpevněné cesty.

Rychleji, dále, s větším pohodlím

Ačkoliv patří do kategorie endurance, slušelo by mu spíše označení závodní endurance. Nabízí méně agresivní pozici, než čistě závodní model Teammachine, ale zase ne tak vzpřímenou jako mašina na polykání kilometrů model Granfondo. S rychlostí je to samozřejmě přesně naopak. Ale u Roadmachine šli ještě trochu dále. Nejen, že kolo je na pomezí mezi závodním a cestovním modelem, ale i vy sami si při pořízení můžete vybrat, zda chcete mít více aerodynamickou, nebo vzpřímenější a komfortnější pozici. Vše se upravuje výškou podložky pod představcem.

Ke komfortu jízdy přispívá technologie Tuned Compliance Concept. Jedná se o kombinaci různých tvrdostí a pružnosti materiálů. Například konstrukce, které jsou v kontaktu s koly, jsou vyrobeny z pružnějšího materiálu, aby nedocházelo k přenosu vibrací do celého kola. Ostatní části jsou naopak z tuhých materiálů pro lepší stabilitu a ovladatelnost.

Protože se nejedná o klasickou silničku, ale spíše o univerzální kolo na více povrchů a s širším využitím, má Roadmachine širší vidlice a pláště s šířkou 30mm. Kotoučové brzdy se stala v této kategorii kol již standardem a to samé se dá říci o klikách 50-34T.

Důraz na design

Všimli jste si, že na Roadmachine nejsou žádné kabely? Je to díky patentované technologii, kde jsou kabely od brzd a přehazovaček vedeny vnitřkem řídítek a představcem dále do rámu. Celý systém je také připravený na instalace cyklocomputerů společnosti Garmin a powermetry, takže si kolo vždy zachová svůj čistý vzhled. Tím to ale nekončí. Aby brzdy příliš nevyčnívali jsou integrovány do rámu. Dokonce klička od pevných os se dá vyndat a schovat někam, kde nebude tak moc bít do očí, třeba do samotné pevné osy.

kotoučové brzdy

Zajímavým prvkem je sedlová trubka ve tvaru písmene D, což kromě působivého vzhledu, má i praktický význam. Sedlo, díky tomuto řešení, bude vždy ve správné poloze.

sedlová trubka kola Roadmachine

Celé kolo Roadmachine v netradiční zelené barvě se všemi skrytými kabely a velikým důrazem na to, aby nikde nic zbytečně nevyčnívalo, působí nesmírně elegantním dojmem. Umím si představit, že přemaluji chodbu do barvy, která by s kolem ladila, pověsím kolo na zeď a budu se na něj chodit dívat jako na obraz.

Tři tipy, ale jen jeden je ten pravý

BMC Roadmachine bude nabízen ve třech tipech provedení s označením 01 až 03. Lišit se od sebe budou materiálem rámu, tipem pohonu (od Shimano Dura-Ace u nejvyšší verze, až po Shimano Tiagra u té nejnižší) a také kazetou, takže zatímco u tipu 01 bude mít kazetu s pastorky 11-28, kola s označením 02 a 03 budou dodávány s pastorky 11-32. Na výběr bude dostatek kombinací, přesto víte, že chcete jen to s označením 01, protože jen to má integrované kabely a brzdy v rámu a jen ta vás, svým vzhledem, výbavou a provedením, bude odlišovat od všeho co na silnici i mimo ni potkáte.

představec na kole